Výlety / Akce a další

Paříž / město a autosalon

22. října 2014 v 17:05 | gemik
Poslední článek z dovolenko-cestovatelské minisérie se bude týkat krátkého výletu do Paříže. Na polovinu října jsme si s bráchou naplánovali cestu do francouzského hlavního města, kde se v tu dobu konal známý autosalon. Především z časových důvodů, kdy mi už v práci nezbývá moc dnů dovolené, jsme si museli vystačit pouze s jedním víkendem, přesto se nám podařilo vidět spoustu věcí.

Vysoké Tatry

30. září 2014 v 17:40 | gemik
Po dvou týdnech od článku o putování v Orlických horách pokračuji s ohlédnutím za uplynulými dovolenkovými měsíci. Na letošní hlavní dovolenou jsem se vydal se svou drahou polovičkou na Slovensko do Vysokých Tater, kde jsme strávili 10 dní vycházkami na tamní známé turistické trasy ale i prostým odpočinkem, pokud zrovna počasí nelákalo ke zdolávání hřebenů.

Chata pri Zelenom plese

Přechod Orlických hor

15. září 2014 v 18:13 | gemik
Období letních dovolených už dávno skončilo, ale teprve nyní se mi podařilo na chvíli sednout k Wordu a sepsat několik článků jako ohlédnutí za letošními radovánkami.I letos se nám nakonec po zvažování do výběru nevešlo leháro u moře, všechny cesty se tak nesly v aktivnějším či poznávacím duchu. První krátkou dovolenou jsem si vybral v půlce července, kdy jsme s bráchou podnikli přechod Orlických Hor.

Cesta pátera Josefa Toufara

15. července 2014 v 16:35 | gemik
Moje letošní letní dovolené, které se naštěstí už rychle blíží, se ponesou ve stylu putování po horách. A přestože nepůjde o žádné Himaláje, spokojíme se pouze s vrchy česko-slovenskými, cítil jsem, že je potřeba vyrazit nejprve na nějakou cvičnou procházku a zmírnit tak prvotní šok z náhlé změny od neustálého sezení buď v práci, nebo doma nad nějakou školní učebnicí. Z nedostatku času se bohužel první příležitost naskytla až téměř na poslední chvíli, konkrétně minulý týden, kdy jsme se z Prahy na víkend přesunuli na Vysočinu. Zde jsme si naplánovali trasu vedoucí přes vesnici Číhošť, kde se nachází vypočtený geografický střed České republiky a místní kostel byl dějištěm číhošťského zázraku, v jehož důsledku byl minulým režimem zavražděn páter Josef Toufar.

Rozcestník v Číhošti

Sázavský klášter

3. července 2014 v 16:35 | gemik
Jeden z našich kratších výletů směřoval do středočeského městečka Sázava, abychom zde navštívili stejnojmenný klášter. Do Sázavy se dá od Prahy snadno dostat všemi možnými způsoby dopravy, vlakem přes Čerčany, přímým autobusovým spojem nebo samozřejmě autem po dálnici, město se nachází jen cca 10 km od sjezdu na 34 km D1. Samotný klášter se týčí na vyvýšenině nad městem, na okraji části Černé Budy.

Motýli ve Fata Morganě / výstava

24. dubna 2014 v 16:35 | gemik
Po prvotním seznámení s mezikroužky při fotografování výstavy orchidejí v pražském skleníku Fata Morgana byla tamtéž po měsíci příležitost k dalším hrátkám s detaily a to při výstavě tropických motýlů. Blesk jsem tentokrát nechal doma, sice nevím, jestli je na výstavě přímo zakázaný, ale už z principu se mi to nezdá vhodné. Doufal jsem, že přes skla pavilonu pronikne dostatek slunce, ovšem zrovna na Velikonoční pondělí byla souvislá oblačnost a především po ránu tak byla ve skleníku tma jak v pytli.

Větší rozlišení ZDE.

Mezikroužky / orchideje ve Fata Morganě

4. dubna 2014 v 16:35 | gemik
Při příležitosti narozenin jsem si chtěl opět rozšířit fotovýbavu, tentokrát ale v nějaké rozumné míře, která by nezatížila peněženku. Takže objektivy a podobně drahá povyražení nepřicházely v úvahu. Zaměřil jsem se tedy do sfér levnějšího příslušenství. Už dlouho jsem si chtěl vyzkoušet makro fotografii, zatím jsem se fotografování detailů věnoval jen okrajově a hodně improvizovaně, viz pokusy s obráceně nasazeným objektivem či focení motýlů s telekonvertorem.

Pořízení nějakého z klasických makro objektivů je poměrně nákladnou záležitostí, takže pro občasné hrátky by se alespoň v tuto chvíli jednalo o zbytečný luxus. Poohlédl jsem se tedy po mezikroužcích, které se vkládají mezi tělo fotoaparátu a objektiv, čím zkracují minimální zaostřitelnou vzdálenost (podle použité velikosti mezikroužku), z čehož plyne, že je možné se k objektu víc přiblížit a dosáhnout lepšího zvětšení obrazu.

Kalendář akcí pro rok 2014

24. března 2014 v 17:05 | gemik
Jelikož nejsem žádný umělecký fotograf, foťák beru nejčastěji do ruky během běžných výletů anebo vyhledávám různé společenské akce, kde je možné fotit bez větších omezení a vznikají tak jakési fotoreporty. Loni jsem zde na počátku roku poprvé zveřejnil seznam akcí, které bych chtěl mimo jiné za účelem fotografování navštívit. Bilancování bylo nakonec poněkud smutné, moc volného času jsem neměl, takže z plánovaných akcí jsem se opravdu dostal jen na zlomek. Letos si snad vše, i když to zatím tak nevypadá, zorganizuji lépe a různorodých fotek budu mít násobně víc, než tomu bylo loni.

Navzdory tomu, že už je téměř čtvrtka roku pryč, nechci, aby v záhlaví svítil neaktuální článek, proto níže opět naleznete přehled vybraných akcí konajících se především v ČR, kam bych se rád s fotoaparátem podíval a o kterých byste si následně přečetli buď zde na blogu, nebo prohlédli fotky na mých webovkách. Z největší části se jedná o venkovní sportovní akce či letecké přehlídky, tedy akce, kde je bezproblémové fotografování. Pokud máte vlastní tip, dejte mi vědět.

Novoroční ohňostroj Praha 2014

5. února 2014 v 18:05 | gemik
V roce 2014 jsem se ještě pořádně nerozkoukal a on už je v běhu únor. Článek o novoročním ohňostroji tak nejspíš bude působit oprávněně opožděně, ale zase je asi škoda, aby zůstal ve složce rozepsané. Berte to tedy jako takové ohlédnutí a připomenutí období Vánoc :-)

V Praze se pravidelně na oslavu příchodu nového roku pořádá ohňostroj. V poslední době je odpalován místo půlnoci až v šest hodin odpoledne, aby si jej mohlo užít více lidí. Letos byl ohňostroj umístěn v parku na Letné, kam se vrátil po několika letech odpalování z pontonu na Vltavě u Karlova mostu. Loni jsem rachejtle fotil z Palackého mostu, abych do záběru dostal i věž na Mánesu, letos jsem vzhledem k místu odpalování zvolil most Legií a fotografoval s Mosteckou a vodárenskou věží v záběru.

Dolní oblast Vítkovice

1. listopadu 2013 v 20:31 | gemik
Když mě jedna zakázka zavedla do Ostravy, chtěl jsem využít volné chvíle a navštívit některou z mnoha místních zajímavostí. Volba padla na Dolní oblast Vítkovic, prohlídku národní kulturní památky Vítkovických železáren. Provoz železáren byl ukončen roku 1998 a nyní jsou prostory zpřístupněny pro veřejnost a často se zde konají nejrůzněší kulturní akce, které zasazením do impozantního industriálního prostředí získávají specifickou atmosféru.

Více informací naleznete přímo na oficiálních stránkách, níže se pak klasicky můžete podívat na mých několik snímků z prohlídky.

Kostnice / Kutná Hora Sedlec

26. srpna 2013 v 20:48 | gemik
V rámci jednoho ze srpnových výletů jsme vyrazili do Sedlece u Kutné Hory, kde naším hlavním cílem byl Hřbitovní kostel Všech Svatých s proslulou kostnicí. Kosterní pozůstatky téměř 40 tisíc zemřelých zde posloužily jako unikátní a působivá výzdoba, ostatně podívejte se na fotky.

V Sedleci je k vidění kromě zmiňované kostnice ještě Kostel Nanebevzetí pany Marie a svatého Jana Křtitele. Pro obě místa je možné koupit sjednocenou vstupenku, nebo rovnou přikoupit i prohlídku Chrámu sv. Barbory v centru Kutné Hory.

Veteráni v Opletalce

17. června 2013 v 6:05 | gemik
V pátek a sobotu se konal závod veteránů "1000 mil československých" na trase Praha - Brno - Bratislava a zpět při příležitost 80 výročí prvního konání tohoto závodu. V sobotu odpoledne pak byly všichni účastníci k vidění v cíli závodu v pražské Opletalově ulici.

Mumie v Brně / Kapucínská hrobka

7. dubna 2013 v 15:31 | gemik
V Brně na Kapucínském náměstí stojí kostel, v jehož sklepeních se nachází veřejnosti přístupná hrobka s těly především řádových mnichů, zde pohřbívaných v 18. století přímo na zem, které příhodná skladka půdy a systém větracích šachet dokonale přirozenou cestou mumifikoval. Díky postupnému vysušování masa tak i po staletích zůstala patrná kompletní stavba těl a zbytky dobového ošacení.

V prostorách hrobky na vás dýchne opravdu silná atmosféra a návštěvu tohoto tajemného místa vřele doporučuji. Základní vstupné je 60 Kč, zlevněné je za polovic a za 30 Kč je zde také povoleno fotografovat. Abych někomu nezpůsobil těžké sny, dávám hlavní fotky až pod perex a o prohlédnutí se rozhodněte sami :-)

Střípky z brněnského autosalonu

6. dubna 2013 v 21:05 | gemik
Od 4. do 8. dubna se na brněnském výstavišti Mezinárodní veletrh osobních automobilů. Pod honosným názvem se však bohužel schovává velmi skromná prezentace několika málo značek, bez jakýchkoliv taháků. Autosalon Brno se nikdy nemohl srovnávat se zahraniční konkurencí, např. ale před dvěma lety se pár zajímavých kousků ve dvou plných pavilonech našlo a na místní poměry se jednalo o příjemnou akci. Letos je vše bohohužel řádově menší - hlavní výstavní plocha nezabírá ani jeden celý pavilon... Základní vstupné je 100 Kč.

Promoce na VŠE

2. března 2013 v 18:53 | gemik
Přítelkyně před několika málo týdny úspěšně zakončila magisterské studium na Vysoké škole ekonomické v Praze a dnes jí čekala slavnostní promoce. Účastnil jsem se podobné akce poprvé a bylo to docela působivé. Po slavnostním nástupu vedení fakulty a samotných absolventů zazněla státní hymna, následovalo představení jednotlivých studentů a samozřejmě hlavně předávání diplomů a pamětních medailí. V závěru zazněl projev zástupce absolventů a děkana fakulty a vše zakončila hymna studendů Gaudeamus Igitur.

Fotografovat jsem mohl pouze ze svého místa, tak níže přikládám jen pár ukázek.

Masopustní průvod v Praze

2. února 2013 v 18:47 | gemik
Fotoreport z dnešního masopustního průvodu v Praze na Staroměstkém náměstí v rámci oslav CARNEVALe PRAHA 2013.

Loni jsem karneval odfotil především s telezoom objektivem a vyšly mi tak spíš portrétní fotografie, letos jsem se spolehl výhradně na "záklaďák" a pokusil se víc zachytit atmosféru průvodu, který se vydal od Clam-Gallasova paláce na Staroměstské náměstí, kde před Orlojem masky symbolicky převzaly na 12 dnů vládu nad městem.

Výstava motýlů / Fata Morgana

14. dubna 2012 v 21:40 | gemik
Fotografie z výstavy motýlů, která se koná v průběhu dubna v pražské botanické zahradě, konkrétně v tropickém skleníku Fata Morgana. Níže si můžete prohlédnout pár snad koukatelných ukázek. Nemaje makroobjektiv, fotil jsem poněkud improvizovaným způsobem. Abych dosáhl alespoň trošku výraznějšího zvětšení, použil ke své klasické zoom dvoustovce telekonvertor. Ostření s touto sestavou bylo v tmavých prostorách skleníku pro zlost, bylo hodně odpadu a proto zde mám tak málo ukázek, navíc i u nich jsem musel přimhouřit očko nebo dvě :-)

Každopádně návštěvu skleníku s výstavou motýlů mohu jen doporučit a sám se těším, že se tam za rok opět podívám.

Z brněnského Petrova

18. března 2012 v 20:33 | gemik
Máme za sebou nejkrásnější víkend roku a ač v mém případě byl bohužel plný povinností, našel jsem si chvíli na procházku po Petrově v Brně, kde vznikly následující fotky. Pro zajištění co nejmenší váhy foťáku, jsem s sebou měl pouze pevnou padesátku, takže jsem se zaměřoval spíš na detaily. Ostatně celkový pohled na katedrálu je notoricky znám, takže netřeba opakovat :-)

Motosalon 2012 / Brno

10. března 2012 v 17:31 | gemik
Fotografie z krátké návštěvy Výstaviště v Brně, kde se do zítřka koná přehlídka motocyklů Motosalon. K vidění jsou krásné stroje a neméně pěkné slečny :-)

Karneval na Staromáku

11. února 2012 v 21:10 | gemik
V Praze dnes odpoledne slavnostní průvd maškar zahájil karnevalové období. Pro mě to byla příležitost si vyzkoušet další fotodisciplínu, s "živou" fotografií jsem doposud moc zkušeností neměl.

Fotky z hor bez hor

9. února 2012 v 20:26 | gemik
Měl jsem teď možnost na pár dní zalyžovat a přestože lyžování bylo primárním účelem výjezdu, zbyl čas i na nějaké to malé cvakání s fotoaparátem. Mohl jsem tak vytvořit článek obsahující pár fotek z hor, ovšem hory na nich moc neuvidíte. Jedná se o takový pelmel zaměřený především na detail. Fotografováno v městečku Deštné v Orlických horách, v době focení bylo "pouze" -6°C, takže příjemná změna proti mrazům hluboko pod mínus deset :-)

Království železnic / Praha

11. ledna 2011 v 13:30 | gemik
Po půldruhém roce jsme opět zavítali do Království železnic na pražském Andělu. Expozice, která se pomalu ale jistě rozšiřuje do obřích rozměrů zahrnuje vlaky, vozový park, domy, zpracování krajiny atp. s velkým důrazem na detail. To vše v měřítku 1:87. Nad všemi kolejišti se navíc v pravidelných 20 minutových intervalech pozvolna mění osvětlení simulující den a noc.

Království železnic

Autosalon Frankfurt 09 - část druhá

25. září 2009 v 12:19 | gemik
Přidávám další várku nablýskaných krasavců. Fotek je tuny, bohužel však je moc odpadu. Škoda že člověk nemá možnost hned běžet vše napravit. Postupem času totiž zjišťuju, co všechno by šlo lépe nastavit, jaká kompozice by byla lepší a tak podobně. Nu což, chybami se člověk učí...

Autosalon Frankfurt 09 - malá ochutnávka

25. září 2009 v 0:08 | gemik
Konečně zase doma v Praze a konečně zase u svého foťáku. Už ho nedám z ruky (pravděpodobně si ho k ní ale budu muset přivázat řetězem...). První týden ve škole jsem zdárně přežil, v novém městě se pěkně zabydlel, takže teď už si zase můžu užívat prodlouženého víkendu.

Takže teprve skoro po týdnu jsem letmo proletěl výtvory, které jsem pořídil o víkendu na německém autosalonu. Všechen ten materiál bude chtít hodně protřídit a zlehka poupravit, na což mi snad zbude čas zítra. Prozatím tedy přikládám alespoň několik fotek, abyste si mohli udělat obrázek o tom, jak to na místě vypadalo.

Všechny obrázky jsou foceny Olympusem E-520 a setovým objektivem 14-42mm, 1:3,5-5,6. Moc velká škoda, že jsem na takovou akci neměl k dispozici světelnější sklo.

Trip do jižních Čech

2. září 2009 v 21:59 | gemik
Včera jsme s přítelkyní vyrazili na výlet do jižních Čech. Byl nádherný den, tak se brzy ráno sedlo do našeho plechového oře, který je schopný být v pět v Dejvicích a v Brně před šestou :), a jelo se. Do okolí Třeboně, Hluboké atp. je to z Prahy kolem 160 km. Bohužel směrem na jih naší republiky nevede žádná dálnice, s vyjímkou několikakilometrového úseku (na kterém pro jistotu bylo navíc omezení na jeden pruh), takže se cesta protáhne na víc jak dvě hodiny.

Železniční muzeum ČD

28. srpna 2009 v 14:31 | gemik
Po shlédnutí modelové železnice v Praze jsem zatoužil vidět také ty opravdové mašinky. Proto jsme si udělali výlet do Lužné u Rakovníka, kde se hned u nádraží nachází Železniční muzeum Českých drah. Muzeum je zřízeno v prostorách bývalé výtopny Lužná - Lišany, jejíž vznik se datuje k roku 1871, kdy byl zahájen provoz Buštěhradské dráhy na trase Kladno - Chomutov s odbočkou do Rakovníka. Depo ukončilo provoz roku 1996 a následně o rok později na jeho místě zahájilo činnost muzeum:

Království železnic

23. srpna 2009 v 23:12 | gemik
Dnes jsme se šli podívat na nově otevřenou výstavu modelové železnice. Od 1. července je na Smíchově v komplexu Anděl City k vidění plocha o 100 m2 pokrytá kolejišťi, stavbami, vozovým parkem a dalšími modelovými specialitami. Projekt má velké ambice, má se stát největším svého druhu ve střední a východní Evropě. Každé tři měsíce se bude rozšiřovat a po čtyřech letech má rozloha dosahovat úctyhodných 1008 m2.