Řím

2. října 2014 v 16:35 | gemik |  Cestování
Dnes přináším další pokračování série dovolenkových fotočlánků. Po dvou horských výletech ale přichází změna, v polovině září jsme totiž absolvovali poznávací cestu do Říma. Relativně dlouho dopředu jsme si zajistili letenky a ubytování, proto jsme s blížícím se termínem víc a víc trnuli při pohledu na ne zrovna optimistické počasí v místě.

Panorama Říma směrem k Vatikánu z vrcholu Andělského hradu

Obavy se potvrdily při dosedu na římské letiště, kdy nás přivítala nefalšovaná průtrž mračen a vyhlídky na pohodový prodloužený víkend tak vypadaly nulové. Naštěstí už během přejezdu z letiště do centra Říma k ubytování déšť ustal, a ačkoli se ještě do večera proháněly po obloze pořádné mraky, až na dvě rychlejší přepršky jsme po zbytek dne zůstali v suchu. Hned druhý den nás už vzbudilo modré nebe s teplotami okolo 26 stupňů, prostě pohádka a nerušenému poznávání města tak už nic nebránilo.

Andělský hrad

Pro program cesty jsme čerpali inspiraci v různých cestopisech a nabídkách cestovních kanceláří a nakonec vše přizpůsobili vlastním potřebám. Do 2,5 dne jsme tak zahrnuli nejznámější místa, ale také dostatek času na návštěvu místních restaurací a odpočinek.

Piazza Navona

Velkou výhodou bylo ubytování téměř u vatikánských zdí, které bylo v docházkové vzdálenosti téměř všech nejvýznamnějších památek v historickém centru Říma. Hned po uschování zavazedel v hotelu jsme vyrazili pokochat se na Svatopetrské náměstí. Kvůli obrovské frontě na vstup do Baziliky sv. Petra v poledních hodinách jsme prohlídku zatím odložili a vydali se k Andělskému hradu a dále pak na nádherné barokní náměstí Piazza Navona.

Largo di Torre Argentina

Proplétali jsme se římskými uličkami, pojedli v jedné z mnoha restaurací a pomalu se vydali podél řeky zpět k hotelu odpočinout si po brzkém ranním vstávání. Večer jsme se opět ponořili do spletitých uliček a došli například k náměstí Largo di Torre Argentina, v jehož středu jsou pozůstatky antických chrámů a divadla.

Piazza Navona

Druhý den hned po snídani jsme se vrátili na Svatopetrské náměstí a tentokrát bez fronty snadno pronikli do Baziliky sv. Petra. Vstup do ní je zdarma, platí se pouze za vyhlídku z kopule. Druhá možnost prohlídky Vatikánu je přes komplex Vatikánských muzeí v čele se Sixtinskou kaplí. Bohužel cena na osobu dosahuje 32 Euro, což není málo a tak jsme i s přihlédnutím k času tuto část vynechali.

Bazilika sv. Petra

Další kroky tak už směřovaly k Piazza del Popolo , velkému náměstí, kterému uprostřed dominuje egyptský obelisk a vstup na náměstí tvoří kostely "dvojčata" Santa Maria in Montesanto a Santa Maria dei Miracoli ze sedmnáctého století. Kousek od náměstí se nachází obrovský renesanční park Villa Borghese. Po procházce parkem jsme se vrátili zpět k náměstí a odstud se vydali na bulvár Via del Corso, od kterého vedou odbočky například ke Španělským schodům s kostelem Scalinata di Trinita dei Monti či Fontáně Di Trevi, obě památky jsou v současnosti ale v opravě a obehnané lešením.

Bulvár ústí až u památníku Viktora Emanuella II. a odsud je to už jen kousek ke Coloseu a nejstarší části Říma Foru Romanu. Důkladnou prohlídku této oblasti jsme si ale chtěli nechat na samostatný den, proto jsme se od památníku stočili zpátky směrem k Vatikánu a po cestě navštívili další slavné místo v Římě - slovutný Pantheon. Večer jsem chtěl alespoň na chvíli využít malý stativ GorillaPod a tak jsem se po západu slunce vydal udělat pár večerních fotek Andělského hradu a Baziliky sv. Petra.

Pantheon

Na třetí den jsem se těšil asi nejvíc, na program bylo Coloseum a Forum Romanum. Ke Coloseu jsme dorazili relativně brzy lehce po deváté hodině, takže nás minulo čekání v dlouhých frontách, které byly vidět při našem odchodu asi o dvě hodiny později. Vstupenka z Colosea platí zároveň i do prostor Fora Romana a pahorku Palatin, na němž byl podle pověsti Řím založen. Celá oblast je plná zřícenin a vykopávek antických staveb.

Coloseum

Ve večerních hodinách jsme pak podnikli prohlídku Andělského hradu, stavby, která původně sloužila jako mauzoleum císaře Hadriána a posléze byla přebudována na pevnost. Dnes je v ní muzeum o historii místa i celého Říma. Mě ale nejvíc zaujaly výhledy na město, ten nejlepší na tři světové strany je přímo z vrcholu budovy pod sochou archanděla Michaela. Zde jsem si počkal na úžasný západ slunce přímo za Bazilikou sv. Petra, který vymaloval Řím nádhernými barvami.

Poslední čtvrtý den jsme už jen pomalu zabalili a přesunuli se opět na letiště Fiumicino, odkud nám letělo letadlo zpět do Prahy. Doma následovalo už jen dlouhé probírání fotkami, kterých jsem si tentokrát přivezl stovky. V Římě, alespoň v jeho centru kde jsme se po celou dobu pohybovali, je pořád co k vidění a po vstupu do každého kostela či jiné památky padá čelist údivem nad monumentálností.

Andělský hrad

Poprvé jsem byl v Římě dávno jako malé škvrně na jednodenním výletě a ačkoliv si z výletu pamatuji jen pár mlhavých vzpomínek, už tenkrát mi učaroval a toužil jsem se tam vrátit na pořádnější prohlídku. To se mi letos splnilo a město ještě překonalo mé dřívější představy. Věřím, že jsem se tam nebyl podívat naposled.

Všechny fotografie z Říma si můžete prohlédnout na mých stránkách.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Simi Maple Simi Maple | Web | 2. října 2014 v 18:35 | Reagovat

Tak to je nádhera.Jak fotky tak dokonalé místo které je mým snem spatřit.Snad se někdy v budoucnu poštěstí :)

2 Vanimaré Vanimaré | Web | 2. října 2014 v 19:25 | Reagovat

Fotky jsou dokonalé. V Římě jsem byla jednou na týden. Bydlela jsem kousek od Laterana. Hned bych se tam vrátila. :)

3 Eliška Eliška | E-mail | Web | 5. října 2014 v 11:13 | Reagovat

My jsme v polovině září byli v Benátkách na týden a stejně jako ty jsme si to zarezervovali hodně brzy, nakonec nám tam celé čtyři dny propršelo :-(. Každopádně, ten zbytek jsme si užili - vypadalo to tam úžasně! :-).
Já jsem v Římě vlastně nikdy nebyla - v Itálii 2x, ale v Římě ani jednou :-D.
Páni, ta baziliky sv. Petra vypadá úžasně - je tak velká a krásná! :-). Architekti se asi pořádně nadřeli ;-).
A bájné koloseum (já to píši takhle, jsem přece Čech! :D)... Vždycky se mi moc líbilo - a když je takhle trochu "zbořené", vypadá to mnohem zajímavěji a historičtěji :-).
Fotíš fakt dobře - rozhodně palec nahoru! :-D.

4 DanaR DanaR | E-mail | 12. října 2014 v 14:44 | Reagovat

Díky za zprostředkování krásného zážitku :-)

5 Lúthien Lúthien | Web | 29. října 2014 v 9:32 | Reagovat

Nádherné fotky, Řím je jedinečné město.

6 Sonča Sonča | E-mail | Web | 30. října 2014 v 13:15 | Reagovat

Nádherné fotky, Řím miluju, je to nádherný město plný úžasných lidí.. :) Doufám, že se tam ještě někdy podívám.. :)

7 Lóra Lóra | Web | 30. října 2014 v 14:18 | Reagovat

Krásné fotografie v Římě jsem byla a je to opravdu krásné místo, hlavně co se týče památek. Fotky opravdu povedené.

8 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 30. října 2014 v 14:39 | Reagovat

Vase fotky jsou skvele - pouziti sirokouhleho objektivu naprosto bezchybne (zrejme vsechny fotky pod 50 mm - Tessar nebo Nikkor?) a uhly pohledu jsou naprosto perfektni (dalo to hodne behani a lezeni do schodu, co?). A Rim je vecny. Ja vam to chvalim.

9 Lany Lany | Web | 30. října 2014 v 14:51 | Reagovat

Celý Rím som pochodila pred štyroma rokmi ako jedenásťročná a môžem povedať, že je to skutočne nádherné mesto. A článok aj fotky sú prefektné, dúfam, že si si to tam užil :-)

10 Dominique55 Dominique55 | E-mail | Web | 30. října 2014 v 15:06 | Reagovat

Ježis u ty posledni fotky na prvni pohled jsem si myslela, ze je to Praha:D

11 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 30. října 2014 v 16:19 | Reagovat

Řím je nádherné město. Jsem rád, že jsem jej stihl již několikrát navštívit a přesto ti tvou dovolenou závidím! :D (I když já se spíše specializoval na kuchyni :P)

Di Trevi je zavřená? To je škoda, je boží, o hodně jsi přišel...

Máš nááááádherné fotky - ostré, jasné a někdy s pořádnými emocemi - například Andělský hrad ve dne mi učaroval. Vážně chci umět trochu fotit -.-

Udělali jste dobře, že jste se nesvěřili do pařátů cestovky, která na nic nemá pořádně čas a tak vás jen utahá po ulicích s krátkými přestávkami. Řím se ale ani za tři dny nedá nic moc stihnout, co? :) Skvělý zážitek je i prolézt si město postranními uličkami, hlavně poblíž Fora Romanum ve starém okrsku - úplně jiná atmosféra, bez turistů, samozřejmě! :) A je to zadarmo - ne jako nudní papežáci :P

Přeji ti spoustu cestovatelských úspěchů, legionáři! :D

12 fromyesterday fromyesterday | Web | 30. října 2014 v 16:21 | Reagovat

nádherný, nádherký fotky!!!!! :)))

13 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 30. října 2014 v 17:14 | Reagovat

Boží fotky! Řím mám (samozřejmě) na prvních příčkách na seznamu míst, kam se chci co nejdřív podívat. :)

14 mymusic-18 mymusic-18 | Web | 30. října 2014 v 17:24 | Reagovat

To musel být obrovský zážitek! Řím je město, kde je pořád něco k vidění a pokaždé to člověka ohromí.

Já jsem byla v Římě v červnu 2014, bohužel však jen na jeden den (při zpáteční cestě) A to se prostě nedalo stihnout navštívit vše. Viděla jsem tu historickou část, jako Coloseum, Forum Romanum. Do Pantheonu jsme se nedostali, protože tam právě probíhala mše či jiný obřad(už se nepamatuju) a fontána Di Trevi mě taky zklamala, protože se opravovala. Divím se, že to ještě nemají hotové. :D

No každopádně bych se tam moc moc chtěla podívat znovu, alespoň na 3 dny, abych toho stihla víc. Řím je nádherný! :-)

15 katka219 katka219 | Web | 30. října 2014 v 17:27 | Reagovat

Řím jsem navštívila minulé léto a naprosto jsem si to město zamilovala!! Určitě se tam chci ještě někdy vrátit:)

16 Miloš Miloš | Web | 30. října 2014 v 17:29 | Reagovat

Pěkný článek a krásné fotky.
ž Říma mám také dost fotek i zážitků, ale mnohé už je zde. Asi jsem ten článek neměl číst :-)

17 Ter Ter | E-mail | Web | 30. října 2014 v 18:04 | Reagovat

Máš hrozně pěkné fotky! :)

18 gemik gemik | E-mail | Web | 30. října 2014 v 18:08 | Reagovat

Děkuju za takovou úrodu komentářů, na takové množství tady nejsem moc zvyklý :-)

[8]: Díky, tady u článku je to všechno pořízené 16-35mm f/4 od Canonu, nejčastěji na nejširší ohnisko. Chtěl jsem častěji střídat objektivy, aby byl výsledek pestřejší, ale tento jsem si maximálně zamiloval, takže se mi ho vůbec nechtělo sundavat. Navíc je do města jako Řím ideální.

[11]: Di Trevi si pamatuju jak jsem jako malý svišť do ní házel minci :-) Rekonstrukce má být dokončená až někdy  v průběhu příštího roku.
Tři dny byly akorát na pohodovou návštěvu těch nejznámějších míst, na ponoření se dál od turistických cest už opravdu čas moc nezbýval. Spíš než prodloužení na víc dnů bych si rád výlet do Říma v blízké době zopakoval :-)

19 Veronica.Mathers Veronica.Mathers | Web | 30. října 2014 v 18:25 | Reagovat

Řím vypadá krásně! :) ale já jsem spíše na ty "chlasdnější" země, zdali se to tak dá nazývat. Irsko, Velká Británie, Norsko atd :)

20 Ina Ina | Web | 30. října 2014 v 18:38 | Reagovat

Baziliku sv. Petra jsem navštívila před dvěma měsíci zmenšenou v Nizozemsku. Taky nádhera, ale ta pravá je také na seznamu. Ráda bych se do Říma také podívala a tyhle fotky mi naprosto připomněly mé oblíbené Brownovy Anděle a Démony :-) Nádherná atmosféra :-)

21 Anička | sova-na-fetu.blog.cz Anička | sova-na-fetu.blog.cz | E-mail | Web | 30. října 2014 v 19:26 | Reagovat

Jako bych se vrátila zpět. Coloseum a Panthenon jsou dvě úžasná místa, na které snad nikdy nezapomenu. Mooc pěkný fotky :)

22 slečna Pé slečna Pé | Web | 30. října 2014 v 20:28 | Reagovat

Řím je krásné město, chci se do něj taky podívat. Nedávno jsem četla knihu Andělé a démoni od Browna, takže jsem si udělala díky tvému článku vizuální prohlídku. :D

23 Baruš Baruš | E-mail | Web | 30. října 2014 v 20:44 | Reagovat

do Říma možná pojedu v červnu a neskutečně se tam těším....máš odtamtud úžasné fotky :)

24 Marillee Marillee | E-mail | Web | 31. října 2014 v 9:15 | Reagovat

Bože můj, ty fotky jsou úchvatné. V Římě jsem kdysi byla, asi 4 hodiny, vraceli jsme se z jižní Itálie a rodiče si usmysleli, že se tam pozastavíme. Takže jsem většinu viděla na vlastní oči, ale skoro bych řekla, že ty fotky jsou kouzelnější než moje vlastní vzpomínky! :-)

25 lufi-peace lufi-peace | E-mail | Web | 14. listopadu 2014 v 14:46 | Reagovat

Nádherné fotky x)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.