Srpen 2011

Praha v noci / fotografie

31. srpna 2011 v 23:23 | gemik |  Fotografování
V pondělí jsem si Prahu nafotil v podvečerním světle, dnes jsem pořídil fotky v nočním hávu. I dnes si všechny fotky můžete prohlédnout ve větším rozlišení a komplet pohromadě ZDE.

Karlův most a sv. Mikuláš

Šaty od návrhářky

30. srpna 2011 v 22:21 | gemik |  Fotografování
Dnes jsem kamarádce, módní návrhářce, fotil několik nových šatů. Na výsledné fotografie se můžete podívat níže, její kompletní tvorbu i s možností objednání pak na následujícím odkazu.

Závody čtyřkolek z druhého pohledu

30. srpna 2011 v 10:40 | gemik |  Fotografování
Fotografie ze sobotních závodů čtyřkolek a sidekár jsem zde již zveřejňoval (můžete vidět ZDE), tentokrát ale netradičně nechci prezentovat svoje snímky, nýbrž fotky mého bráchy, který se byl na závodech podívat se mnou a prvně si zde pořádně vyzkoušel fotografování se zrcadlovkou. Fotil mým původním Olympusem E-520 s objektivem Zuiko 50-150mm.

Na to, že sport fotil prvně a se zrcadlovkou neměl žádné zkušenosti, fotky dopadly myslím velmi dobře. Já mu pomohl pouze s postprocesem a na výsledek se můžete podívat v samostatné galerii (klikněte na fotku). Případně mu zde zanechte komentář, určitě bude rád :-)

Praha ve fotografiích

29. srpna 2011 v 23:05 | gemik
Pěkné, už ne tak parné počasí v posledních dnech přímo svádí k procházkám. Dnes v podvečer jsme se tak vydali do Prahy pokochat se několika krásnými výhledy. Praha je prostě fotogenická :-)

Také jsem si všiml, že zde nemám žádnou galerii týkající se našeho hlavního města, proto je to nyní napraveno, přidal jsem do nové složky dnešní plus několik starších fotek a budu jí průběžně aktualizovat. Prohlížet můžete ZDE.

Karlův most a kostel sv. Mikuláše

4KOLKY a SIDE / Ledeč nad Sázavou

29. srpna 2011 v 3:36 | gemik |  Fotografování
V sobotu se na Vysočině v Ledči nad Sázavou konalo Mezinárodní mistrovství ČR v závodech na čtyřkolkách a sidekárách. Závody na sidekách jsem viděl poprvé a je to skvělá podívaná, spolujezdec musí předvádět hotovou gymnastiku při vyvažování vozítka na motokrosové trati plné skoků a ostrých zatáček. V rámci čtyřkolek byla na programu i kategorie Junior, takže se na trati proháněli špunti ve věku od sedmi let.

Výběr fotek přikládám k článku, kompletní fotogalerii pak naleznete ZDE.

Dvě mrňavá tygřata

28. srpna 2011 v 17:45 | gemik |  Fotografování
Čerstvá várka fotek dvou tygřích slečen ze Zoo Praha. V předchozím článku jsem je mylně označil za kluky, jedná se ale dvě krásné slečny, takže omluva šelmičkám :-)

Jedna fotka...

27. srpna 2011 v 22:51 | gemik |  Fotografování
Běžně nerad dělám z jedné fotky bez většího textu samostatný článek, dnes ale svoje pravidla poruším. Následující fotografie má pro mě dostatečně silné kouzlo, aby článek "utáhla" sama.

Pořízená byla dnes večer během vydatného deště, kdy se pod těžké bouřkové mraky dostalo zapadající slunce a na mokrém peróně nádraží Praha - Libeň vykouzlilo tuto úžasnou atmosféru.

Dva mrňaví tygříci

26. srpna 2011 v 11:34 | gemik |  Fotografování
Článek Zvířecí mimča měl docela úspěch a protože v Zoo Praha v posledních měsících zažívali pořádný baby-boom, mohu článek rozšířit o další fotky, tentokrát o dvojici tygřích slečen. Při prohlížení jsem si ale říkal, že i když technicky nejsou fotky uplně ok, hlavní představitelé to natolik vyváží, že by byla škoda pouze doplnit o jednu dvě fotky článek původní a nezveřejnit celou sérii. Proto jim věnuji samostatný prostor a vám přeju příjemné prohlížení :-)

Nový obsah v galerii

25. srpna 2011 v 23:19 | gemik |  Fotografování
V posledních dnech jsem doplnil do galerie řadu nových fotografií především z několika nedávných návštěv Zoo Praha. Vhledem k opakujícímu se tématu, nechtěl jsem spamovat několika podobnými samostanými články a odbudu tak prezentaci jedním souhrnným.

Jak víte mj. i z mých předchozích článků, v červnu se v pražské Zoo narodilo mládě hrocha, které se má čile k světu a je na něj nádherná podívaná. V neděli v Zoo proběhl jeho křest, kdy mu za účasti Marka Ebena bylo přiděleno shodou okolností jméno Váleček. Fotky ze křtu naleznete ZDE.

Tapety na plochu / Wallpapers

21. srpna 2011 v 11:14 | gemik |  Fotografování
Někdy si už hned při prohlížení pořízené fotky na displeji fotoaparátu říkám, že by z daného obrázku byla pěkná tapeta na plochu počítače. Nu a proč to nechávat pouze v teoretické rovině a nerealizovat to do praxe. Tuny fotek se mi válí zapadlé na disku, tímto je mohu mít alespoň nějaký čas na očích. V poslední době tak na svých počítačích používám pouze "handmade" wallpapery a protože se mi zásoba po letošní dovolené o dva kousky rozrostla, dávám je k dispozici i vám spolu s nedávnou tapetou večerního nebe.

Pokud se vám některý z obrázků zalíbí, stačí kliknout na preferované rozlišení a fotku si uložit, snažil jsem se vytvořit tapety pro široké spektrum monitorů. Ať se líbí :-)

Závěr Krkonošské tour

20. srpna 2011 v 23:16 | gemik |  Fotografování
Jedenáct dnů bohužel uteklo jako voda a z horských hřebenů následoval návrat do Prahy. Člověk by si podobné dovolené nejraději prodloužil ideálně na pořád. Nu ale není zbytí, vrátit jsme se museli, zbylo nám ale mnoho příjemných zážitků, fotek a hlavně jsme si náramně odpočinuli. Ujeli jsme alespoň na čas od starostí všedních dnů a v kopcích si náramně pročistili hlavy, tam nahoře je to jako balzám na duši.

Během těch letošních jedenáti dní se nám povedlo dokončit všechny resty z minulých návštěv, na některá místa jsme se podívali znovu a tak máme Krkonoše prochozené téměř na 100 %. Příště už změníme lokalitu, zřejmě volba padne na Jeseníky. Nebo znovu k sousedům do Vysokých Tater? Uvidíme, uvidíme.

Na Sněžku a zase zpátky

19. srpna 2011 v 22:03 | gemik |  Fotografování
Ve středu bylo v Krkonoších krásné počasí, dole ve městech skoro až tropické teploty, na hřebeni příjemných 21°C, roztrhané mraky rychle pluly po obloze, takže se svit slunce střídal s příjemným stínem, což nám náramně vyhovovalo, permanentní sluneční smažírnu nemáme na výšlap v oblibě.

Vrchlabí a Jilemnice

18. srpna 2011 v 0:16 | gemik |  Fotografování
Konečně můžu přidat také nějaké prosluněné fotky, těch šedivých tu už bylo dost. Počasí se konečně umoudřilo, a uvědomilo si, že by mělo být léto. Včera jsme tak pěkného počasí využili k návštěvám a prohlídkám dvou měst v Podkrkonoší - Vrchlabí a Jilemnice.

Malebné městečko Vrchlabí je ze všech informačních letáků a pohledů známé především díky krásnému zámečku ze 16. století. Kolem zámku je park s rybníkem a velkým množstvím kachen, ideální místo pro procházku. Kromě zámečku, ve kterém dnes sídlí městský úřad, je ve Vrchlabí k vidění řada dochovalých domů připomínající lidovou architekturu, či dvě muzea s krkonošskou tématikou.

Zámek ve Vrchlabí

Další den v Krkonoších

15. srpna 2011 v 16:45 | gemik |  Fotografování
Ač jsou z krkonošských kopců nádherné výhledy ať už do vnitrozemí, či do Polska, letošní věčně zamračené počasí fotografování moc nepřeje. Sluníčko vykukuje opravdu jen sporadicky a když už, nad krajinou vykouzlí opar, se kterým si neporadí ani polarizační filtr.

Užíváme si alespoň fakt, že prší velmi málo (pořádné bouřky se zatím naštěstí vyskytly jen v noci) a tak se příjemně výletuje. Včerejší procházka měla trasu ze Špindlerova Mlýna po červené (tzv. Bucharova cesta) k rozhledně na Předním Žalém a následně pak sestup do Vrchlabí a autobusem zpět.

Po zdolání většího úseku cesty nás čekalo překvapení na Žalém, půvabná kamenná rozhledna z roku 1892 se momentálně opravuje, takže je celá obestavěná lešením, na fotce toho tedy z ní moc vidět není. Naštěstí to nebyla naše první výprava do těchto míst, takže někde doma na disku mám fotky z dřívějších let, později je k článku doplním.

Pod perexem naleznete pár cvaků, většinu dne jsem měl foťák uklizený, mimo jiné i proto, že cesta z velké části vedla pouze lesem, i tam se ale nakonec pár pěkných motivů našlo.

Lanovka na Medvědín (v létě je ve Špindlu v provozu ještě lanovka na Pláně, obě ušetří mnoho stoupání).

K boudám krkonošským

12. srpna 2011 v 21:12 | gemik |  Fotografování
Dnešní výpravu jsme si naplánovali mimo jiné i podle katalogu turistických známek. Snažíme se tyto dřevěné známky pomalu, ale jistě sbírat, a protože z Krkonoš nám víceméně chyběli už jen známky "bud" příhodně umístěných nad Špindlerovým Mlýnem, o cíli dnešní cesty tak bylo rychle rozhodnuto.

1. den v Krkonoších + Báseň :-)

11. srpna 2011 v 22:51 | gemik |  Fotografování
V současné době se nacházíme turistickou dovolenou se základním tábořištěm ve Špindlerově Mlýně. Letní Krkonoše máme rádi, trávíme zde již třetí dovolenou v posledních čtyřech letech. Samotný Špindl, který je populární především v zimě, kdy je zde doslova hlava na hlavě, v létě působí velmi mile a klidně. Máme zde vynikající ubytování, nechybí dostatek restaurací a hospůdek, takže se jedná o ideální výchozí bod pro naše tůry. Krkonoše máme již z velké části prochozené, letos by se nám mělo povést hlavní trasy "dorazit".

Zámek Hluboká a Muzeum historických vozidel - Pořežany

10. srpna 2011 v 7:00 | gemik |  Fotografování
V neděli jsem se pohyboval v jižních Čechách, a protože je to oblast napěchovaná nespočtem zajímavých míst a památek, chtěl jsem se na některé zajet podívat. Bohužel krutě nevyšlo počasí, prakticky během celého dne lilo jako z konve a mraky souvisle zatežené nebe vůbec nenasvědčovalo tomu, že by měly být letní dny.

Přesto jsme se zajeli podívat alespoň do Hluboké nad Vltavou, která se pyšní jedním z nejkrásnějších zámků u nás. Zámek Hluboká je fotogenický za každého počasí, proto přikládám pár fotek pořízených během rychlé propršené obchůzky. V druhé části článku naleznete fotky z nedalekého Muzea historických vozidel v Pořežanech u Týna nad Vltavou.

Zvířecí mimča / fotky

9. srpna 2011 v 14:26 | gemik |  Fotografování
Miminka jsou nejroztomilejší tvorečkové, ať už u lidí nebo u zvířat.

Nebesské divadlo

8. srpna 2011 v 0:08 | gemik |  Fotografování
Ještě než definitivně padnu do peřin chci se podělit o následující fotografie. Během večerní cesty domů jsem na obloze spatřil neskutečné barevné divadlo, které vyvolalo zapadající slunce v kombinaci s rozpadajícími se bouřkovými mraky. Tato krása trvala pouhých pár okamžiků, naštěstí jsem měl na zadním sedadle připravený foťák a provoz byl minimální, takže se mi podařilo zastavit a udělat pár snímků a nezpůsobit při tom žádnou nehodu :-)

Foceno ve tři čtvrtě na devět někde kolem Písku.

Eurotrial 2011 / Sedlčany

6. srpna 2011 v 23:38 | gemik |  Fotografování
Dnes jsem se časně z rána vydal do Sedlčan, kde se po oba dny víkendu koná závod terénních vozidel s mezinárodní účastí. V těchto závodech mají auta za úkol co nejčistěji projet vytičenou trasu v jednotivých sekcích, kde na ně čeká množství zdánlivě nepřekonatelných překážek (kamení, prudké stoupání či prohlubně), za každou chybu jsou jim přičítány trestné body a vyhrává přirozeně ten, kdo má na konci nejméně těchto bodů.